wtorek, 2 września 2014

How do I clean my makeup brushes?

No i mamy już wrzesień, czas leci jak szalony, a ja tylko odliczam dni do wylotu do Polski no i do ślubu, a następnie podróży poślubnej ;-) Wczoraj były moje urodziny, dwa dni temu spędziliśmy urodzinowy wieczór z dwójką naszych znajomych (czekamy na zdjęcia od nich i pojawi się notka ;-)) a wczoraj w dzień 'prawdziwych' urodzin byłam chora, a raczej nadal jestem, boli mnie lewe ucho i cała lewa strona głowy oraz plecy, ale cóż.. do pracy trzeba iść, bo w UK lekarze polecają nam brać ibuprofen i paracetamol...
Dzisiaj chciałabym wam pokazać sposób w jaki ja myję swoje pędzle, nie jest on skomplikowany, więc rozpiszę wam te kilka kroków + wrzucę jakieś zdjęcia.

Co używam?
- miseczka z ciepłą wodą
- miseczka z mydełkiem w środku
- sprej do mycia i dezynfekowania pędzli (który jest tutaj dodatkiem, także bez obaw, nie potrzebujemy go by umyć pędzle ;-))
- papierowe ręczniki
- bierzącą wodę ;d
- ręcznik
... no i brudne pędzle ;-)

1. Biorę pędzel i zamaczam włosie w miseczce z ciepłą wodą.
2. Mokry pędzel trę o mydełko w drugiej miseczce (nie wykonuję kolistych ruchów, tylko takie w górę i w dół), możemy tutaj zauważyć że dookoła mydełka zbiera nam się brudna woda (możemy ją wylewać i opłukać mydło po każdym pędzlu, zależy jak bardzo pędzel jest brudny.
[jeżeli pędzel jest bardzo brudny (np. pędzel od podkładu) to powtarzamy czynność (krok 1 i krok 2)
3. Teraz pędzelek podstawiam pod bierzącą wodę (nie zimną, ani nie gorącą) i opłukuję go, po czym ściskam włosie w palcach by usunąć nadmiar wody, uważając by nie ciągnąć za włosie.
4. Po opłukaniu pędzelka pod bierzącą wodą spryskuję go sprejem dezynfekującym.
5. Usuwam nadmiar produktu i wody stemplując pędzelek o papierowy ręcznik.
6. Palcami nadaje kształt pędzelkowi, wysmuklam go oraz odkładam na ręcznik do wyschnięcia.

To wszystko ;-)
Teraz kilka fotek, by to zobrazować troszeczkę.


hakuro H50

hakuro H50

Real Techniques Contour Brush

Hakuro H50

Hakuro H13

Hakuro H69


I tak to mniej więcej wygląda, pędzle są super czyściutkie po takim myciu ;-)
Polecam!
A wy jak myjecie wasze pędzelki ?

2 komentarze:

  1. ja myję moje pędzle pod bieżącą wodą wraz z szamponem dla dzieci baby dream ;) nie bawię się w jakieś garnuszki,talerzyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do mycia zawsze używam szamponu dla dzieci :) Choć bardzo nie lubię myć pędzli, chyba najmniej lubiana przeze mnie czynność w makijażowym świecie :P Choć z tym mydełkiem fajny pomysł, ciekawe jakby się sprawdził szampon w kostce Lush'a :)

    OdpowiedzUsuń