poniedziałek, 20 lipca 2015

Nasza wyprawka dla niemowlaka

Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że zaczęliśmy już 40 tydzień ciąży, a ja nie dowierzam. Ciąża trwa 9 miesięcy, czekamy na jej zakończenie, ale mimo wszystko to jest zbyt piękne by było prawdziwe i by w to do końca uwierzyć! Uwierzę jak już będzie po i nasza malutka będzie już na świecie ;-) Czuję się bardzo dobrze, miewam skurcze, silniejsze i te słabsze, ból 'okresowy' również nie jest mi obcy, więc myślę że to już tuż tuż ;-)

Zbierałam się do napisania tego posta już od chyba 2 tygodni, ale miałam lenia i ciągle myślałam, że nie ogarnę tego, by wyciągać te wszystkie przedmioty by im zrobić zdjęcia itd, dzisiaj się za to zabrałam i zajęło mi to ledwo 10 minut!
Kompletowanie wyprawki zaczęliśmy w 20 tygodniu kiedy to kupiliśmy wózek! później łóżeczko, ciuszki, ciuszki i jeszcze raz ciuszki ;-) Wiele z naszych wyprawkowych rzeczy nie jest niezbędne od samego początku, zdaję sobie z tego sprawę, ale liczę na to że wszystko się przyda ;-)
Postaram się pododawać nazwy danych modeli oraz je podlinkuję.

1. Wózek 3w1 (gondola, spacerówka, fotelik samochodowy)
Mothercare Xpedior 4 Wheel Pram & Pushchair Travel System (2015 Model)
: link :
Wózek - wiadomo podstawowy zakup dla maleństwa, zdecydowaliśmy się na travel system, bo jest bardzo łatwy w obsłudze, bardzo lekki i poręczny. Kolor jest cały czarny, ale 'ubranko' wózka wybraliśmy w odcieniu coral. Plusem jest to, że możemy zmienić wygląd wózka dokupując kolejne 'ubranko' w innym kolorze ;-)

2. Łóżeczko + bedding
Kinder Valley Kai Cot White
: link :
Łóżeczko, kolejny must have ;D zawsze chciałam białe łóżeczko dla dziewczynki - stąd ten wybór. Oprócz łóżeczka, kupiliśmy również pościele, poszewki, bumper, prześcieradełka i baldachim. Nie jestem jeszcze pewna czy będziemy korzystać z kołderki na początku, myślimy by zastąpić ją śpiworkami (o których troszkę dalej).

3. Karuzela
Fisher-Price Rainforest Peek-a-Boo Leaves Musical Mobile
: link :
Skusiliśmy się akurat na tę karuzelę ze względu na odgłosy natury ;-)

4. Bujaczek
Fisher-Price Rainforest Friends Deluxe Bouncer
: link :
Bujaczek nie był zakładanym zakupem od samego początku, ale po większych przemyśleniach, stwierdziliśmy że będzie bardzo przydatny - o ile Leah będzie chciała w nim leżeć ;-) Bujaczek wibruje, ma kilka piosenek i zwierzątka się ruszają.

5. Wanienka z przewijakiem
Olive & Henri Bath and Changer
: link :
Uważam, że to jest zakup życia ;p Bardzo długo nie mogliśmy znaleźć wanienki ze stojakiem, a jeżeli chodzi o przewijak to planowaliśmy kupić taki by położyć go na łóżeczko. Będąc w ToysRus zobaczyliśmy to combo ;D Na górze jest usztywniany przewijak, który można zdjąć i położyć na łóżeczko. Nie trzeba go jednak zdejmować, bo jest przymocowany wiec tak jakby odchylamy przewijak i pod spodem mamy wanienkę. Wysokość jest dla mnie idealna, nie muszę się pochylać. Pod spodem mamy dużo miejsca na przybory kosmetyczne i nie tylko, dodatkowym plusem jest, że mamy tutaj kółka, czyli bez problemu można przemieszczać się po domu ;-)

6. Monitor oddechu z nianią elektryczną
AC601 Simplicity Movement Sensor with Sound Baby Monitor
: link :
Jak dla mnie zakup konieczny - jeśli chodzi o monitor oddechu. Kilka znajomych miało przypadki gdzie dziecko przestało nagle oddychać! Wolę dmuchać na zimne, wybraliśmy firmę AngelCare ze względu na ogromną przewagę pozytywnych recenzji. W zestawie jest również niania elektryczna, która w przyszłości na pewno też się przyda ;-)

7. Termometry
Brother Max 2-in-1 Thermometer
: link :
Philips Avent Digital Dual Purpose Bath And Room Thermometer
: link :
Termometry, to jedne z naszych ostatnich wyprawkowych zakupów. Ten z lewej jest to termometr dotykowy, który używamy dotykając czoła bądź wkładajac do ucha. Ten z prawej jest to termometr pokojowy oraz do wanienki. Myślałam o termometrze bezdotykowym, ale w ostateczności wolałam kupić to co kupiłam ;-)

8. Zestaw AVENT (sterylizator, butelki, laktator, smoczki, szczotka)
Philips Avent Complete Natural Starter Set
: link :
Ten zestaw oglądaliśmy z Dawidem za każdym razem gdy wchodziliśmy do Mothercare (jeszcze w Brighton). Dawid był bardzo za jego kupnem, ja jednak miałam jakieś 'ale' dzień przed przeprowadzką okazało się, że jest w promocji, no to kupiłam ;D i w sumie się cieszę ;-) w zestawie mamy:
- sterylizator do butelek
- manualny laktator
- butelki
- smoczki
- szczota do czyszczenia butelek

9. Pampersy i mokre chusteczki
To chyba każdy wie, że pampersy i mokre chusteczki będziemy potrzebować i to tonami ;-)

10. Pieluszki tetrowe i przybory kosmetyczne
Jedna cała szuflada to pieluszki tetrowe i kilka flanelowych
Jeżeli chodzi o przybory kosmetyczne, to zaopatrzyliśmy się w zestaw z Tomme Tippee
Tommee Tippee Closer to Nature Healthcare Kit
: link :
oprócz tego, mamy tu żel do kąpieli, oliwka do ciała, zasypka, smoczki, waciki, płatki kosmetyczne i różne kremiki.

11. Ręczniczki i kocyki
Mothercare, Tkmaxx, H&M itd
Kilka ręczników na początek, my wybraliśmy takie 'z kapturkiem' ;-)
Jeśli chodzi o kocyki to od początku gdzieś tam się je kupowało i w ostateczności troszkę ich mamy, a jak wiemy kocyki przydadzą się zawsze i wszędzie ;-) Różne wielkości i z różnych materiałów.

12. Otulaki i śpiworki
TKMaxx
To właśnie na rzecz śpiworków (po prawej) mamy zamiar zrezygnować na początku z kołderki, mamy pewność, że dziecko się nie odkryje, a w razie zimnych nocek dodatkowo można narzucić kocyk lub właśnie kołderkę. Co do otulaków są super do usypiania na rękach, bo później w trakcie odkładania do łózeczka (lub gdziekolwiek indziej) dziecko nie doświadcza tej zmiany temperatury i rzadziej się budzi, podczas odkładania. Otulaków jak i śpiworków mamy chyba po 3-4 sztuki.

13. Książeczka pamiątkowa
Marks&Spencers
Bardziej zachcianka, ale jak dla mnie konieczność! Tak samo jak i robienie zdjęć i ich wywoływanie. Wszystko dla pamiątki, sama osobiście nie mam nic takiego z moich dziecięcych lat, nawet ze zdjęciami kiepsko, czego bardzo żałuję, a w takiej książeczce zapisujemy wiele fajnych rzeczy. Nasza książeczka jest akurat na 1-wszy rok życia malucha, już zaczęliśmy ją uzupełniać - np informacjami o rodzicach i o przebiegu ciąży ;-)

14. Ciuszki
Next, H&M, Marks&Spencer, George, TKMaxx, Mothercare itd
Tutaj już wszystko zależy od naszych upodobań, bo ciuszków jest mnóstwo i każdy znajdzie coś 'dla siebie' ;-) My skupiliśmy się na body i to na nich będziemy bazować ;-) kompletując szafę niemowlaka zaopatrzyliśmy się w: body (krótki/długi rękaw), śpioszki, pajacyki, kaftaniki, spodenki, czapeczki, skarpetki, śliniaki/chusty, sukieneczki, kurtki, kombinezony, łapki nie-drapki... i to chyba wszystko ;-) ale po urodzeniu się maleństwa dopiero zobaczymy co nam będzie służyć i co będzie się wygodnie nosić ;-)

To by było na tyle jeśli chodzi o NASZĄ wyprawkę. Mam nadzieję, że nie zapomnieliśmy kupić czegoś oczywistego - jeśli tak, to koniecznie dajcie mi znać !
Co wg was wydaje się być zupełnie niepotrzebne?
Co się wam sprawdziło / nie sprawdziło ?

Pozdrawiamy! Trzymajcie kciuki byśmy mogli w/w przedmiotów zacząć używać jak najszybciej ;-)


6 komentarzy:

  1. Moje wyprawkiwyglądały podobnie. Wiadomo, wózek, nosidełko-rzeczy niezbędne. Nam bardzo się przydał bujak, dzidziuś mógł być wszędzie z nami, początkowo też fajny do karmienia, jak już dzidzia może jeść coś poza mlekiem, a jeszcze nie siedzi. Mam też nianię Angel Care, jeden z droższych zakupów, sugerowałam się opiniami, niestety najgorszy. Ja mam inny model, aktywowany głosem, niestety załącza się dopiero po kilku sekundach jak już dzidzia mocno płacze. Pampersów 1 nie używałam wogóle, wygodniejsze są 2, chyba że dzidzia wagowo maleńka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje wyprawki wyglądały podobnie. Wózek, łóżeczko-wiadomo, niezbędne. U nas bujaczek bardzo się przydał, można dzidzię wszędzie w domu postawić. W późniejszym czasie, gdy dzidzia może więcej jeść, a jeszcze nie siedzi, fajne się w nim karmi. Wibracje raczej nieprzyjemne. Mam też nianię Angel Care, inny model, aktywowana głosem, drogi zakup, niestety najgorszy. Niania aktywuje się dopiero po kilku sekundach głośnego płaczu. Pampersów 1 nie używałam wogóle, wygodniejsze są 2, chyba że dzidzia wagowo maleńka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super :) powodzenia. Ja mam 22 lata i nie wyobrażam sobie być w takim młodym wieku w ciąży

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteście zadowoleni z tego wózka? Jestem na etapie planowania wyprawki dla mojego niemowlaka i szukam dobrych sprawdzonych rzeczy. Łóżeczko bardzo mi się podoba, jeśli znajdę podobne w sklepie na pewno takie kupie. Taka wyprawka dla dziecka to jednak spory wydatek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana niestety wózek się u nas nie sprawdził i gdy mała miała 3 miesiące kupiliśmy inny. Teraz próbuję go sprzedać ;-)

      Usuń